Batumi

Būdami Kutaisyje vis matydavom protestuojančius žmones, traukiančius gatvėmis. Jie buvo pasibaisėję policijos elgesiu su kaliniais. Į viešumą iškilo slapta filmuotas vaizdo įrašas ir jį vis kartojo per visus TV kanalus. Jame užfiksuota kaip kraupiai kalėjimo prižiūrėtojai elgiasi su nuteistaisiais. Protestai netilo nei miestuose nei mažuose kaimeliuose, nei dieną nei naktį. Tad vakarienės metu gatvėse vėl buvo triukšminga. Tarp gruzinų vyravo dvi pokalbių temos: kalinimo sąlygos Gruzijoje ir artėjantys rinkimai. Prisiklausėm įvairių nuomonių ir nusipiešėm tokį politinį vaizdelį: rinkimuose kovoja dabartinis šalies lyderis Sakašvilis prieš verslininką Ivanašvilį.

Ureki

Tie, kurie pasisakydavo už Sakašvilį, Ivanašvilį vadino spekuliantu, Rusijos statytiniu. Tačiau Sakašviliu žmonės taip pat buvo nusivylę, tad balsai DaLi tyrimų duomenimis pasiskirstė apylygiai.

Anksti ryte sėdome į traukinį, važiuojantį į pajūrį. Mūsų stotelė Ureki miestelis – Juodosios jūros ir juodo paplūdimio smėlio kurortas. Ten su taksisto pagalba gavome viešbutuką ant jūros kranto. Kartais visai apsimoka pasinaudoti taksistų žiniomis. Pajūris gan ramus, kavinės po truputį užsidaro. Jaučiasi sezono pabaiga. Ureki pasididžiavimas – juodasis smėlis – pilnas šiukšlių, o dar baisiau, kad žmonės turbūt mano, kad jis kažkuo naudingas ir tose šiukšlėse užsikasa iki ausų. Net šiurpas nukrečia. Smėlyje matėme net panaudotu švirkštų.

Būdami pajūryje nusprendėme tiesiog nieko neveikti ir atsipūsti po kelionių, tad be maudynių, restoranų ir saulėlydžių nieko daugiau ir nematėme. Nors žinoma ir pats miestukas nėra labai įspūdingas, gal Šventosios dydžio. Trumpai tariant “chillinom” kaip tikroje poilsinėje kelionėje.

Batumi promenade

Ureki ilgai neužsibuvome ir kitą dieną vėl sėdome į traukinį ir pasiekėme tolimiausią mūsų kelionės tašką Batumi. Palangą per skambiai pavadinome prilyginę ją su Batumi. Batumis kosmopolitinis miestas su dangoraižiais, sutvarkytu bulvaru su parkais ir fontanais, besidriekiančiu per visa miestą palei jūrą. Jei bus pabaigtos visos šiuo metu vykstančios statybos, kurias matėme, tai po kelių metų Batumis bus žiauriai gražus, europietiškas kurortas. Taip ir praėjo penktadienio diena. Vakare griuvome į lovas, nes nebejautėme kojų (ilga ta pėščiųjų promenada) . Tiesa prieš tai pasigaminome itališką vakarienę (Gruzijoje apart gruziniškos virtuvės mažai ką rasi) ir stebėjome Berankio teniso varžybas. Lietuvoje Berankio per TV nerodo, bent Gruzijoje pamatėme:)

Šiandiena prasidėjo su nuotykiais – Darius nusipirko puse dviračio 🙂 Dėl to susilaukė didelio mano pykčio 🙂 Detales papasakosime kai grįšime. O šiaip diena pasitaikė itin lietinga, tad planas nuvykti į botanikos sodą nuplaukė. Pirmą kartą oras mus pavedė. Todėl trankomės po kavines ir laukiam naktinio traukinio į Tbilisį. Batumiui už palmes ir akmenuotą paplūdimį duodam 8 balus ir kviečiame Palangos merą čia apsilankyti ir pasimokyti kaip reikia gražinti miestą.

Du vienračiai

Beje Batumyje užtikome lietuvių įkurtą prekybos tinklą, kuriame radome daug lietuviškos produkcijos.