Malta

Nubudus mūsų laukė vienas iššūkis. Frank suorganizavo mums mašiną už 15€ per dieną, mums beliko išmokti vairuoti kita puse. Nupėdinome iki Victoria miestelio tyliai su Dariumi vildamiesi, kad sąskaitoje esančių 300€ užteks mašinos užstatui. Lengviau atsipūtėme, kai mašinos nuomininkas tik užsirašė kortelės duomenis.

Mašiną turime. Šauname į netoliese esantį turgelį. Šios dienos vakarienė – ką tik sugauta žuvis keistu užvadinimu lampuki. Pardavėjas ją prie mūsų išskrodžia, supjausto, dar įmeta keleta žuvyčių ant magaryčių. Visą lauknešėlį atiduodam Frank, o patys į kelią.

Einame į Victoria miestelį mašinos

Pirma stotelė patikrinti ar tikrai nėra to žymiojo žydrojo lango (Azure Window). Maltiečiai su pavadinimais kaip ir su statybomis labai nepersistengia: mėlynoji grota, mėlynoji lagūna, žydrasis langas. Atvykstame į vietą ir galime patvirtinti – žydrasis langas tikrai nušluotas nuo žemės paviršiaus. Tas pats langas, kuris dar buvo matomas GOT per Daneiris vestuves. Visgi apylinkės čia ne ką prastesnes. Čia pat kyšo Fungus rock (Grybukas), čia pat galima pasivaikščioti inland sea (vidinės jūros) pakrante.

Įspūdingos uolos greta buvusios Azure Window

Malta turi daug GOT vietų. Mdina, Valeta, vienuolynai, sodai, mažesni miesteliai. Kūrėjai gerai per Maltą prasiėjo. Gal viena priežasčių yra ta, kad pati Malta šiek tiek primena išgalvotą Westeros pasaulį. Tiek jis tiek Malta turi ilgą didelę sieną nuo vieno salos kranto iki kito. Kitam kartui padarysiu namų darbus ir išsiaiškinsiu nuo kokių baisybių Victoria lines siena saugojo šauniuosius maltiečius.
Po gamtos objektų vakarinėje Gozo pakrantėje, nusprendžiame pasikultūrinti architektūroje ir bildam apžiūrėti netoliese stovinčios Ta Pinu bažnyčios. Maltiečiai atsidavę krikščionys. Pas juos net skyrybos įteisintos visiškai neseniai.

Frank pasidalino viena istorija. Tik atvykęs jis nužingsniavo į savivaldybę gauti naujoko informacijos. Jam įteikė skubios pagalbos numerių sąrašą. Prie policijos ir ligoninių buvo išrašytos visos bažnyčios su telefonų numeriais. Dar daugiau – po bažnyčiomis surašyti visi vietiniai kunigai su jų telefonų numeriais. Va taip rimtai maltiečiai žiūri į religiją. Jei naktį ištiktų religinė krizė, tu jau žinai kam skambinti. Biblijoje minima, kad pats Šv. Paulius čia išplaukė po laivo sudužimo ir atvertė visus čiabuvius į krikščionybę. Pauliaus darbai juntami iki šiol. Gozo sala dydžio kaip Panevėžys, bet bažnyčių joje net 46.

Bažnyčios varžosi ne tik dydžiu bet ir kasmet vykstančiomis religinėmis šventėmis

Šiai dienai architektūros užteks. Grįžtame prie pasivaikščiojimų skardžių kraštais. Apžiūrime nebeesamą žydrąjį langą iš kitos pusės, tada nusileidžiame į Wied il-Ghasri tarpeklį, tada pašokinėjame per druskų baseinėlius ir išalkstame. Dilema: ar važiuoti iki kavinės Nadur kur ruošia gerą triušio troškinį labai sudėtingu pavadinimu Stuffat Tal-Fenek ar iki Victoria kavinukės, kur šiuo metu Frank daro pietų pertraukėlę ir geria kavą. Laimi Viktorijos miestelis. Tas pats, kuris kadaise vietinius nuo berberų ir saracėnų saugojo. Saracėnai tądien neužpuolė, tad galėjome ramiai gurkšnoti arbatą ir su Frank planuoti vakarienę.

Vakarienės planavimo komitetas

Beje apie pavadinimus. Kai juos skaitai jie atrodo labai arabiški, bet kai prabyla maltiečiai tai skamba labai itališkai. Pridėjus dar faktą, kad pas juos rozetės angliškos piešiasi labai gražus vaizdelis kiek skirtingų kultūrų perėjo per Maltą. Iš Frank dar gavome šiek tiek maltiečių gramatikos pagrindų. Ir dabar skaitysim kaip ekspertai. Pvz Xaghra tariasi Šara. Čia mūsų miestelio pavadinimas. Gozo sala maltietiškai rašosi Ghawdex. Kas parašo kaip tai tariasi, iš mūsų saldainis. Itališkas 🙂

Diena persirita į antrą pusę. Trumpa stotelė prie Kalipsės olos, kur žymusis Odisėjas žaidė namus (kažkur smegenų kamputyje pradeda skambėti Smilgevičiūtės 7 ilgus metus). Tuomet nusileidžiame iki ryžo Ramla paplūdimio. Saulė greitai krenta iš dangaus tad ilgai negaištame, nes ją norime nuleisti nuo Ta Cenc uolų. Ta Cenc nereali vieta. Kaip tiesą sakant ir visas Gozo. Mažiau urbanizuotas nei Malta, tad mums arčiau širdies. Visos Ta Cenc uolos vien mūsų, o pažiūrėjus žemyn net galva apsvaigsta nuo aukščio. Su Dariumi pradedame svarstyti kritimo nuo uolų scenarijus. Tiesą sakant jei nukristum ir kažkokiu stebuklingu būdu liktum gyvas, vienintelis sprendimas tau plaukti į atvirą jūra ir nusiskandinti, nes išlipti jokios galimybės. Saulė pliumpteli į jūrą, o mes į mašiną. Beje Darius puikiai susitvarkė su vairavimu. Jei turi mašiną, Gozo salą galima per vieną dieną apsukti. O jei turi tokią kompaniją kaip Frank ir Dirk, tai Gozui ir savaitės neužteks. Uždarome dieną. Metas ruošti žuvį ir skanauti vyno.

Saulėlydžio belaukiant

Kitą rytą pagaliau įkirtome maltietišką dzin budizmą. Neskubėjome niekur. Brunčas su jūros gėrybių rizoto Xewkija miestelyje. Atsibučiavome su Frank ir Dirk. Atidavėme mašinos raktelius su viltimi, kad Frank nenuleis jos nuo uolų ir į keltą (5€ į abi puses). Vallettą nors ir Europos kultūros sostinė 2018 ir UNESCO ir su daug masoniškų bei tamplierių palikimo ir visokia kokia, ją šį kartą praleidžiame. Šaunam tiesiai į oro uostą, nes turim rimtų reikalų užbaigti kelionę taip kaip ir pradėjome su Agne ir Valdu gurkšnodami vyną. Protingi žmonės kalba, kad Maltos pavadinimas kilo iš graikiško žodžio, reiškiantį medų. Palaižėme šio medaus šiek tiek ir mes. Buvo skanu.

Paskutinis kelionės akcentas – skrydžio palydovas Ignas. “Pakilimo metu bus išjungtos šviesos, jei bijote baubo galite naudotis nemokama lempute virš galvos” “Pirkdami loterijos bilietus paremsite Ispanijos, Italijos vaikus bei vyrus iš Pravieniškių” “Pilotas grasina, kol nenupirksite kvepalų, nesileisime”. Kad pajustumėte mūsų skrydžio dvasią, panašus video: