Secaucus II

Šiandien kėlėmės anksčiau, nes norėjome spėti į 10 val plaukimą aplink Manhattan’ą. Gidas pasitaikė šlykštokas. Bandė juokauti ir visada arba nevykusiai arba iš viso nesuprasdavau ką jis ten pakeitęs balsą bando pasakyti. Galiausiai pasidaviau, atjungiau klausą ir tiesiog grožėjausi dangoraižiais. Diena ir vėl pasitaikė giedra ir šilta, tad Dariui buvo progos pripyškinti daug atviručių.

Turas aplink Manhattan salą

Trumpa istorija kaip atsirado NYC. Seniai labai seniai viena olandų kompanija pasamdė britą vardu Hudson’as, kad surastų šiaurinį jūrų kelią į tolimus prekybinius kraštus. Taip Hudson’as atplaukė iki dabartinio Manhattan’o. Pabandęs plaukti gilyn į žemyną, suprato, kad čia kelio skersai Amerikos neras. Ekspedicija žlugo. Olandams nepavyko įgyti pranašumo prieš britų kompanijas. Hudson’ą išgelbėjo tik tai, kad atrastoje įlankoje buvo daug naudingųjų iškasenų. Taip pradėjo kurtis NYC,o upę, tekančią vakarinėje Manhattan’o pusėje, pavadino Hudson upe.

Manhattan ir Brooklyn tiltai

Manhhatan’o pavadinimas kilo iš indėnų kalbos, reiškiančio daug medžių. Atvykėliai pasigavo šitą žodžių sąskambį. Bronx’as taip pat turi savo vardo istoriją. Kažkada tose žemėse ūkininkavo žmogelis vardu Bronck. Gyventojai dažnai lankydavosi pas jį, sakydami einam pas Broncksą (at the Bronck’s). Naujai atvykstantys NY gyventojai pasigavo nuolat girdimą žodį The Bronck’s tik pavadinimą pradėjo rašyti taip kaip jie suprato girdintys the Bronx. Tai vienintelis rajonas, kur dedamas artikelis “the”, nes už viso šito slypi va tokia istorija.

Gidas parodė prieplauką, kur gyventojai ilgai ir nuobodžiai laukė Titaniko, parodė kur gyvena Sigourney Weaver ir po 2,5 valandos grįžom į ten iš kur buvom išplaukę.

Visai šalia mūsų prieplaukos stove didelis lėktuvnešis. Tai buvo mūsų kitas lankytinas objektas. Intrepid laivas atlaikė kamikadzių atakas ir sėkmingai vykdė operacijas triuškinant japonus antrame pasauliniame kare. Tai laivas ištraukęs kapsulę su astronautais, sugrįžusiais į žemę. Kapsulę ir kitus su laivu susijusius eksponatus galima apžiūrėti įrengtame muziejuje.

Intrepid Sea, Air & Space muziejus šalia Peer 86

Šis laivas buvo lyg mažas miestas, kuriame gyveno keli tūkstančiai Amerikos kareivių. Jų pagrindinis tikslas, kad lėktuvai, esantys ant denio sėkmingai pakiltų ir nusileistų po karinių operacijų. Gyventojai vilkėjo skirtingų spalvų uniformas. Taip laive buvo daugiau tvarkos. Norit pasikviesti mechaniką, nereikėjo aplinkinių klausinėti ar matėt Petrą. Uniformos išduodamo už ką žmogus buvo atsakingas, tad iš karto matydavosi ar aplinkui yra koks mechanikas. Laivas turi kelis eksponatus, kuriais labai didžiuojasi. Pirmasis yra viršgarsinis Concorde lėktuvas, galintis skristi du kartus greičiau nei garsas, antrasis tai povandeninis laivas, vykdydavęs slaptas misijas per šaltąjį karą ir plaukiojęs Rusijos vandenyse. Jame gyvendavo apie tris šimtus vyrų.

Lėktuvai denyje

Galiausiai viską vainikuoja the Blackbird, stovintis lėktuvnešio denyje. Šis paukštelis gali skristi tris kartus greičiau nei garsas. Tai lig šiol vienas greičiausių lėktuvų. Jų buvo pagaminta vos 50, išlikę tik 11. Tiesa prieiti prie lėktuvo tą dieną negalėjome, nes kaip tik ant to denio vyko pasiruošimai naujai kuriamam filmui Limitless. Reiks pažiūrėti, kas ten jiems gavosi.

Nugriebę šeimyninę picą už 12USD pasukom link centrinio parko. Čia mūsų laukė pasivažinėjimas dviračiais. Pėsčiomis apeiti parką būtų užtrukę kelis kartus ilgiau, tad dviračiai čia labai gera išeitis. Aplankėm žymiausius centrinio parko taškus. Lankytina vieta nr1 yra Bethesda terasa. Tunelyje labai gera akustika, tad čia nuolat kažkas groja, o šalia tunelio įrengtas fontanas su angelu viršuje.

Dviratininkė

Tik pastačius tą angelą vietiniai tą merginą pradėjo vadinti kekše, o ne angelu, nes angelo poza atidengia koją, o tais laikais tai buvo labai nepadoru. Po pasivažinėjimo gavom 50% nuolaidą kitam kartui (Mindaugai ir Vilma nuolaida laukia jūsų, užsukit pas mus jos pasiimti).

Negalėjome praleisti galimybės apsilankyti Madame Tussauds muziejuje. Eilė didelė, tačiau mūsų NY pasai turi pirmenybę, tad ilgai laukti netenka ir mes viduje. Kai kurios vaškinės figūros labai panašios į originalą, kai kurios nelabai vykusios, bet čia mes smagiai praleidžiame laiką.

DaLi

Pradeda vakarėti, tad pasukame link Empire state dangoraižio. Pakeliui dar stabtelime prie New York’o bibliotekos, tiesa jau gan vėlus metas, tad mūsų ten greičiausiai niekas neįleis, Užėję į vieną didžiausių prekybcentrių Macy’s, išgeriam Colos energijai atgauti ir patraukiam apžiūrėti naktinio New York’o iš viršaus.

Naktinis NY

Vakar kėlėmės į 69 aukštą, Empire state building’e užsikeliam iki 86-to. Labai norit už papildomą mokestį galima pasikelti iki 102-ro. Mano kuklia nuomone NYC gražesnis iš šono ar iš viršaus, nei iš vidaus, vaikštant jo gatvėmis. Su Dariumi nusprendžiam, kad reikės susiorganizuoti naktinį pasiplaukiojimą. Šiai dienai užteks, su priešpaskutiniu autobusu grįžtam į viešbutį.