Siem reap II

Penkios šalys per penkias dienas. Mažiname greitį ir Kambodžoje pabusime šiek tiek ilgėliau. Ir viskas šiandien paskutinė diena, kai saulėtekį mes pasitinkame ne lovoje, bet turime labai rimtų reikalų. Lankysime khimerų sostinę Angkorą. Prieš 10 amžių tai buvo itin galinga civilizacija. Tais laikais jų pasistatyta sostinė su visa galybe šventyklų, tvenkinių, kanalų ir net požemine infrastruktūra plotu prilygo dabartiniam Vilniui. Tai pats didžiausias religinis statinių kompleksas pasaulyje ir nenuostabu kad jis saugomas UNESCO bei kad kandidatavo į 7 naujuosius pasaulio stebuklus. Vietiniai taip tuo didžiuojasi, kad Angkorą užsikabino ant savo vėliavos. Ar žinojote, kad niekas kitas pasaulyje neturi pastato ant vėliavos?

Laukiam saulės

Viena pagrindinių Angkoro atrakcijų yra saulėtekis virš Angkor Wat šventyklos. Susirenkame viešbučio suruoštą pusryčių lauknešėlį ir griūnam į seną gerą Žydrių. Dundam iki Angkro Wat, kur po truputį renkasi dar koks 1000 tokių pačių, kuriems nesimiega. Viso per metus čia apsilanko apie 2mln. lankytojų, bet kadangi Angkoro teritorija itin didelė tai, pasiskirsčius žmonėms, tas taip stipriai nesijaučia ir nereikia taip alkūnėmis brautis kaip Maču Pikču.

Visi laukia saulės

Nors ir lietingas sezonas, tačiau rytas geras, be debesų horizonte. Saulėtekį matysime. Visi bazuojasi prie vieno iš kvadratinių tvenkinių. Jį atskirti labai lengva, ten net žolė nuo turistų kojų neauga. Nuo prašvitimo iki pačios saulės praeina kokia valanda laiko, tad kitą kartą atvykus pirma apeičiau patį Angkor Wat ir tik tada pasitikčiau saulę. Mums 5 ryto taip gerai smegenėlės nesuveikė.

Pats Angkor Wat pastatytas dievybei Višnu. Kažkada vaikystėj turėjau pasakų knygą “Deivės Lakšmės akmuo”. Spėju puse tarybų Lietuvos vaikų tokią knygą turėjo. Tai va nuo Lakšmės prasidėjo mano pažintis su Hindu religija. Lakšmės dieną mes šventėme Singapūre. Dabar atėjo eilė Višnu.

Višnu vienas iš dievų trejybės. Kiti du Brahma ir Šiva. Beje Lakšmė yra Višnu žmona, tai labai toli nepasistūmėjome. Lakšmę parsiėmė ir budistai. Panašu jie pasistūmėjo ir toliau nes savo maldas kalba ir šioje Višnu šventykloje. Kadangi tai didelis piligrimystės centras ir didžiai šventa vieta, apsirengti reikia atitinkamai. Beje geriausiai šviesiai, kad nuotraukose būtų kontrastas nuo tamsių šventyklų sienų. Čia toks praktinis…

Štai pirmi spinduliai

Pats Angkor Wat atkartoja induizmo pasaulį. Centrinis pastatas simbolizuoja šventąjį Meru kalną – induizmo kosmoso ašį. Aukščiausiame bokšte gyvena pats Višnu ir tik vyriausias vienuolis gali ten pakliūti. Angkor Wat sienos simbolizuoja pasaulio kraštą, o už sienų esantis vanduo išorinius, nežinomus vandenynus. Prie įėjimų galima matyti septyngalves nagas. Tikima kad iš jos užgimė visata.

Lukui laukti šiek tiek nusibodo

Pakaks apie Angkor Wat ir Višnu. Šokame į Žydrių. Valanda kelio tuk tuku ir mes prie Šivos šventyklos Banteay Srey. Banteay Srey khimerų kalba reiškia moterų miestas. Visgi nuodugnesni tyrinėjimai atskleidė, kad anksčiau ši vieta vadinosi Isvarapura – Šivos miestas. Su Luku pradėjome žaisti žaidimą “Surask dramblį” ir pastebėjau, kad dažnu atveju tai tas pats trigalvis dramblys su deive Indra ant kupros. Tad šventykla kaip ir Šivai, bet be palaikančiųjų dievybių neapsieinama. Pats Šiva vaizduojamas su gyvate Vasuki aplink kaklą, o iš jo plaukų išteka Gango upė. Žodžiu baisiai rimtas dėdė.

Banteay Srey

Po Banteay Srey toli nuo Šivos nepabėgame. 5km kelio tuk tuku plius dar 1,5km pėsčiomis ir mes prie 1000 lingų šventyklos griuvėsių. Linga – Šivos simbolis ir garbinamas ne mažiau nei pats Šiva. Ką simbolizuoja linga išsigoolinkit patys. Visgi mums labiau patiko ne pati šventykla, o kriokliukas prie jos. Buvo tikras rojus atsigaivinti. 1,5km atrodytų vieni juokai, bet per tokį karštį tai prilygsta 10 kartų ilgesniam atstumui. Gerai bent kad visas kelias pavėsyje. Dar gerai, kad atvykome čia ankstų ryta. Krioklys buvo vien mūsų.

Po šių dviejų tolimesnių taškų metas grįžti į standartinį turistų maršrutą. Mes juk negalim neaplankyti Laros Kroft šventyklos. Prieš Angelina Jolie ši šventykla turėjo ir normalų Ta Prohm pavadinimą, bet ateina Holivudas ir palieka savo žymę. Luko baterija ties čia išseko. Palikome jį suptis tuk tuko hamake, o mes dviese bėgom į griuvėsius. Ta Prohm išskirtinumas, kad joje labai gražiai matosi, kaip kažkada džiunglės buvo pasiglemžusios daugelį Angkoro šventyklų. Seni medžiai su storomis šaknimis auga kiaurai šventyklos sienų ir sukuria puikų foną geroms Intagramo nuotraukoms. Su Ta Prohm užteks. Kita stotelė Angkor Thom šventyklų kompleksas.

Pasiekus krioklį

Et… Prasileidau su viena šventykla. Pakeliui į Angkor Thom pravažiavome Ta Keo. Reikėjo paprašyti, kad sustotume 5min. Bet ką jau čia. Angkor Thom supa siena su keturiais vartais. Vartai beje irgi verti dėmesio. Pačioje Angkor Thom teritorijoje pirmiausia mus pasitiko Dramblių terasa. “Surask dramblį” žaidimas suaktyvėjo. Tuk tukas mus išleido prie Bayon. Tai šviežiausia ir grynai budizmui statyta šventykla. Jai vos 800 metų. Bayon – veidų šventykla. Kur bepasisuksi matomas Budos veidas, nors tyrinėtojai pastebi, kad tas veidas kažkaip labai panašus į vieno karaliaus veidą. Ar nebus tik jis čia pridėjęs rankos?

Jau nežinau kuri čia šventykla

Lukas baisiai susinervino kad į Phimenakas šventyklą jo neįleido. Čia dėl super stačių laiptų įeiti galima tik sulaukus 12m. Tas pats beje ir su Angkor Wat pagrindine šventykla. Buvo proga atsipūsti ir driežiukus paganyti. Uff… intensyvi dienelė pasitaikė. Kai išėjome 5 ryto, taip iki 5 vakaro ir praklaidžiojome. Viso pesčiomis 25km. Metas dėtis kuprines ant pečių ir keliauti į oro uostą. Grįžtame į Tailandą.

Pigus suskraidymas iki Kambodžos išsivertė į brangų, nes su Tailando vizomis nėra taip paprasta. Bet hey, buvo verta. Palikus Tailandą vos vienai dienai dar kartą gauti vizą tampa sudėtinga, o normaliai nesupaprastintai vizai išsimušti jau nebeturėjome laiko. Iš Puketo nuskristi į Kambodžą praktiškai nieko nekainuoja. Pradinis mūsų planas buvo po Angkor Wat į Tailandą grįžti žeme, tačiau Darius išskaitė, kad ant sienos mūsų niekas nebūtų praleidęs. Vienintelis būdas grįžti atgal į Tailandą tik oru, o vat grįžimas jau kainuoja plius reikia dar kartą mokėti už Tailando vizą. Kitam kartui žinosim.

Vakarienė prieš skrydį į Bankoką

Neskaičiuojant vizų Angkor bilietas dienai 37USD už žmogų plius transportavimo paslaugos. Dabar šiek tiek apie jas. Ansktesniame įraše minėjau, kad nemokamai nebūna, kai mus tuk tukas pasiėmė iš oro uosto. Čia žaidžiama labai paprastai. Viešbutis pasiunčia savo tuktuką, kad tu gatvėje paprasto nepasigautum ir už pigiau nesusitartum tolimesnių pasivažinėjimų. Prie viešbučio tikrai nebuvo prasmės ieškoti kito tuktuko, bet va nuvykus iki Angkor Wat jų nors vežimu vežk. Mūsų tinginystė kainavo tiek: 25USD už Angkor mažą ratą, 15USD už 1000 lingas ir Banteay Srey, 23USD už kaimą ant vandens. Visą transportą suderėjom už 60USD, bet žinau, kad galima pigiau. Klaidos išmoktos, kitam kartui žinosim.