Kyoto. I diena

Sirenos kaukė visą naktį. Skaičiuojame apylinkėse padarytą žalą. Osakos Namba stotis pusiau neveikianti. Teko baladotis aplinkui. Kioto vakarinė dalis apsemta. Nežinau, ką mes ten rasime. Nara po vandeniu. Gerai, kad spėjome aplankyti Narą prieš jai patampant Atlantida. Oras šiandien išsigiedrijo. Atrodo, kad visai jokio uragano ir nebūta.

Paliekame Osaką ir pradedame pažintį su Kiotu. Pirmas darbas nusimesti krepšius viešbutyje. Ir vėl tatami stiliaus kambarėlis tik šį kartą Luką nudžiugino dviaukšte lova. Tiksliau antras aukštas vakarietiškai, o pirmame aukšte teks japoniškai klotis čiužinius. Dar vienas neblogas dalykas, jei užklups dar vienas uraganas, yra tas, kad bendroje erdvėje galima žiūrėti Netflix. Apie japoniškus tualetus galima atskirą rašinį parašyti. Šį kartą nepatingėjau paskaičiuoti. Ant viešbutyje esančio tualeto panelės yra 18 mygtukų. Keletas jų su paveikslėliais, tačiau daugelis turi tiesiog japoniškus rašmenis. Jei esi linkęs avantiūrai, pati ta proga pasireikšti.

Po pietų iškišome nosis į miestą.  Šokome į autobusą ir iki Kijomizudera šventyklos. Išvertus iš japonų kalbos tai reiškia tyro vandens šventykla. Ji taip pavadinta dėl netoliese tekančio šaltinio. Šaltinio srovė padalinta į tris ir lankytojai gali iš jos atsigerti. Kiekviena šaltinio srovė teikia skirtingas dovanas. Pirmoji – ilgas gyvenimas, antroji – išmintis, trečioji – meilė. Reikia rinktis išmintingai, nes gerti iš visų trijų yra nemandagu.

Mes su Luku nelabai zinodami ka reiskia gerem is vidurinio.

Tik įėjus į šventyklą laukia pažintis su vietinio pusdievio ietimi. Sakoma jis turėjo jėgos kaip 10 vyrų. Turistai gali pamėginti pakelti jo ietį arba batus. Palyginimui šalia yra paprasto kareivio ietis beje irgi ne iš lengvųjų. Pagrindinė priežastis kodėl Kijomizudera yra vienas lankomiausių objektų Kiote tai jos didžiulis balkonas. Sakoma, jei nušoksi nuo šio 13m balkono, išsipildys noras. Na žinoma, jei išgyvensi. Kažkur mačiau analizę apie išgyvenimo tikimybę nušokus, tai skaičiai nedžiugino. Galbūt todėl prie balkono visur iškabinėti ženklai, kad šokinėti iš balkono draudžiama.

Sventykla dabar restauruojama tai balkonas atrodo prastai. Bet cia vaizas is jo.

Pasistumdę šventykloje, leidomės nuo kalno iki Gion rajono, kuriame dirba geišos ir maiko. Tiesa šios profesijos atstovių likę labai mažai, tad jas pamatyti gatvėje itin retas atvejis. Užtat persirengėlių geišomis ar samurajais pilnos gatvės. Net ir artėjančio halloween‘o nereikia, ten jis vyksta kiekvieną dieną 🙂  O persirengimas ne tiek ir daug kainuoja. 20eur ir tu jau geiša. Jei norisi ir geišos makiažo, teks pakloti daugiau.

Stai tos netikros geisos.

Dienos pabaigai prasiėjome Nishiki turgumi, išbandėme iš aparato užsakomu ramen ir šiai dienai kaip ir pakako.

Kioto shopping rajonelis.

O dabar kita kultūrinė tema. Origami. Senai labai senai, berods pirmos klasės proga, mamos darbe gavau origami lankstinių knygą, net ir dabar ji kažkur mėtosi. Tikrasis origamis yra lankstomas iš vieno popieriaus lapo be žirklių ir klijų. Kai naudojami palengvinimai, origamis patampa kirigamiu. Yra dar kelios kitos lankstymo technikos, kai galutinį figūra susideda iš kelių dalių arba lankstoma naudojant šlapią popierių. Mes dažniausiai lankstome gerves. Daugelis turbūt žinote, kad išlanksčius 1000 gervių, išsipildo noras. Japonai milijonus gervių išlanksto rugpjūčio mėnesį, kad jos neštų taiką. Būtent šį mėnesį buvo nunešti Hirošimos ir Nagasakio miestai.

Pasitarėme su Dariumi ir skelbiame konkursą. Kam įdomu origami, komentaruose rašykite kokį sudėtingiausią origamį esate išlankstę. Pirmieji atsiliepę gaus lauktuvių. Daugelis manau jau žinote mūsų filosofiją su lauktuvėmis, tad iš mūsų jums jas reiks užsidirbti. Labai lauksime žinučių.