Burgas

Ar aš sakiau relax? Mes su Dariumi stengiamės iš paskutiniųjų nieko neveikti, bet nesigauna. Kitą dieną po įsikūrimo nusprendėme aplankyti senovinį Nesebar miestelį. Užmačiau, kad nuo Garden of Eden į ten plaukia laivas. Deja nusileidus iki prieplaukos jokio laivo nurodytu metu nesimatė. Panašu vėl tas ne sezonas pamaišė. Planas B iki Nesebaro nusigauti su autobusais. Nukulniavome iki netoliese esančios stotelės. Užmačiau nemokamą autobusą iki vandens parko, bet vėl tas ne sezonas ir vandens parkai dar savaitėlę kitą bus uždaryti. Normalių autobusų tvarkaraštis gan padorus. Autobusai važiuoja kas 30min. Su pirmuoju nusigavome iki Saulėtojo kranto autobusų stoties, o iš ten persėdome į Nesebarą.

Mūsų apartamentų baseinuose nešalta buvo tik Lukui

Nesebaro senamiestis visus lankytojus pasitinka su mediniu vėjo malūnu taigi šio miesto su jokiu kitu nesupainiosi. Dar vienas išskirtinis bruožas kad tame mažame pusiasalyje, kur susispaudęs visas senamiestis, yra gal kokių 10 bažnyčių. Abejoju ar kuri nors veikianti, daugelis jau tik griuvėsiai, bet griuvėsiai man labiausiai ir patinka. Beje jos visos labai žemos. Dar Plovdive gidas pasakojo, kad Omanai uždraudė statyti didesnes bažnyčias nei raitelis su ietimi. Išlipus iš karto už vartų yra 3D miesto planas, tad galima labai patogiai susiplanuoti pasivaikščiojimo maršrutą.

Vienoje iš Nesebaro bažnyčių be stogo ir durų

Miestas po UNESCO sparneliu, nes jo istorija prasideda dar prieš mūsų erą, kai Nesebaras vadinosi Mesembrija. Čia kažkada buvo Trakijos valdos, po to per vietovę, kaip ir per visą likusią Bulgariją perėjo ne viena kariuomenė ir santvarka pasikeitė ne vieną kartą. Bet jaukumo ir žavesio iš čia neišplėši.

Net ir ne sezono metu čia žmonių pakanka, o kainos užkeltos. Kiekvienas didesnis restoranas turi savo šauklį, kviečiantį užeiti. Vienas toks šauklys, išgirdęs, kad mes iš LT, pradėjo burkuoti, kaip jam patinka mūsų prezidentė ir viliojo 92% nuolaida su vaizdu į jūra. Mes buvome užsispyrę surasti restoraną “Senasis jūreivis”, tad pasiūlymo atsisakėme. Jei kas būsite Nesebare išbandykite LT kortą ir patikrinkite kokias nuolaidas tie čiulbuonėliai iš tiesų taiko. Pažadukų kavinės pavadinimas Zornitsa.
Sukome ratus aplink kvartalą, tačiau “Senojo jūreivio” taip ir neradome. Tūpėme pirmame po ranka buvusiame restorane pavadinimu “Senasis medis”. Nei kalmarai nei vaisių salotos ne kažką, bet užtat pietauji Sofijos bažnyčios, kuri dabar virtusi griuvėsiais, kieme. Už vietą 4, už maistą 2 mišeLINOS.

“Seno medžio” kavinėje

Šios dienos Luko derybų tema – noriu gyvatės. Nusprendėme daugiau vaiko mirgančiais prekystaliais neerzinti ir jau sukti link namų. Turėjau pasižymėjus tik vieną vietą, kuri liko neaplankyta – Mesembrijos vyninė. Ten vykdomos nemokamos vyno degustacijos, tad nusitempiau visus ten. Planas buvo paskanauti kelis gurkšnius vyno ir eiti į autobusą. Viskas išsivertė šiek tiek kitaip. Tokio skanaus vyno dar nesu gėrusi. Net mūsų vestuvinį Marina Alta šie perspjovė. Turėčiau atsiprašyti prancūziškų vynų megėjų, kurie vertina gėrimo aštrumą. Mane matyt aplinka sugadino, nes užaugau su raudono vyno ir kolos kokteiliukais. Mūsų ragauti Bulgariški vyrai buvo saldūs, tačiau ne taip šleikščiai saldūs kaip koks Kagor. Viskas daug subtiliau ir be papildomų saldiklių. Žodžiu visi trys čepsėjome ir norėjome dar. 15 – 20 BGN nepasirodė daug, tad į autobusą ėjome nešini 4 vyno buteliais, besvarstydami ar neviršysime bagažo svorio. Sukneles panašu teks palikti čia.

NeseBARAS

Vakare išbandėme jūros gėrybes: krevetes, įdarytus kalmarus ir keptą žuvį pavadinimu “Little blue fish”. Nors kažkiek žuvies pavyko paragauti. Malaiziją nežinau ar kas pavys, bet geriau nei Lietuvoje. Visgi kainos visame pajūryje šiek tiek aukštesnės. Nors nėra ko stebėtis, sezonas čia prasideda gegužės gale ir trunka turbūt iki rugsėjo. Per šiuos mėnesius reikia užsidirbti visiems metams. Mums su Dariumi tai atrodė gan keista, nes ir dabar jūra panašiai kaip pas mus Baltija liepą.

Pasivaikščiojimai tuščiu pajūriu

Viskas. Atostogos baigėsi. Šiandien krovėmės daiktus ir į stotelę laukti autobuso. Mums belaukiant, sustojo automobilis ir už 27BGN nuvežė iki oro uosto. Mūsų viešbutis už šią paslaugą ima 28EUR. Vairuotojas puikiausiai kalbėjo tiek angliškai tiek rusiškai, tad kelionė neprailgo. Žodžiu jei kas užsimanys taksi paslaugų pajūryje ar nuspręs pirkti NT Bulgarijoje, Boris jūsų paslaugoms. Kontaktus turime, kreipkitės. Beje NT kainos iš tiesų nesikandžioja. Butas prie jūros 15 – 20K EUR ir tavo. Kai turėsiu daugiau žilų plaukų galvoje, pasvarstysiu šitą variantą.