Asklipeio (Ασκληπιείο)

Penktą ryto, išvertę mažąjį iš lovos, sėdom į lėktuvą ir dešimtą jau buvome Kose. Nerimavom kaip mūsų direktorius skrydį ištvers, tačiau jis taip anksti pažadintas visą laiką Dariui ant rankų praparpė. Sutarėm, kad kitą kartą vėl skrisim iš pat ankstyvo ryto – vis viena problema mažiau. Tiesa Kauno oro uostas užsidirbo minusą. Praėję pro metalo detektorius, atsimušėm tiesiai į laiptus. Mes, žinoma, su vežimėliu. Lifto nesimato. Ridenkis žemyn kaip nori. Gera žinia, kad Ryanair dabar kaip normalios avialinijos paskiria vietas, tad nereikia stumdytis. Be to kelionę palengvina ir du rankinio bagažo vienetai.

Taigi nusileidom Kose. Oro uoste mūsų jau laukė vaidybininkas iš nelabai rimtai skambančios Safari auto nuomos. Gavome raudoną “foteliuką”, kuriame vos trise tilpom, visą išmargintą Safari logotipais. Ne kaip mane tas pradžioje nuteikė. Pagalvojau, kas per pigiena, tačiau nuomonę pakeičiau, kai išvažiavome į kelią. Pirma toks mažas automobiliukas kaip mūsų Daihatsu pats geriausias variantas, nes keliai itin siauri. Važiavome su GPS, tai pradžioje galvojom, kokiais čia šunkeliais tas velnio aparatas mus veda. Pasirodo ten visi keliai tokie. Antra pasirodo čia visos nuomotos mašinos pažymėtos logotipais, tad labai neišsiskyrėm iš bendro vaizdo.

Kos panoramaKos panorama
Kos panorama29-Apr-2014 11:03

Pirmos mintys išvažiavus – tai kiek kainuoja benzinas ir kas pas graikus šiuo metu auga. Taigi benzinas daug kur 1,82 EUR, paieškojus galima rasti ir už 1,7 EUR. Nors tiek mačiau tik vienoje vietoje. Nors šiaip degalinių ant kiekvieno kampo. Vynuogės be abejo dar tik krauna kekes, alyvmedžiai žydi, bet matėm geltonuojančių citrinų ir labai viliojančiai atrodančių apelsinų. Šitų būtinai reikės paragauti. Tiesa mūsų nepratusiai akiai keista buvo matyti, kaip TOKIE medžiai auga pas vištas aptvare, ir niekas labai neima į galvą, kad visas šitas gėris, prapuola vištoms po kojomis.

Važiuojant link Koso miesto užmačiau Carefour ir LIDL, bet šiaip bendras Koso vaizdas varganokas. Giriasi, kad jie žalioji sala. Galvojau, na pavasarį tikrai pavyks pamatyti tą jų žalumą. Teko galvoti iš naujo. Supratau, kad čia tas pats, kai kuri nors pietų Europos valstybė giriasi turinti smėlėtus paplūdimius. Dažniausiai mums, išlepintiems lietuviams, tuos paplūdimius sunkiai smėlėtais sekasi vadinti. Tas pats su ta žaluma. Taigi, viskas labai reliatyvu.

Kose pagaliau pravertė mano matematikos magistras. Skaityti graikiškus užrašus buvo vieni juokai. Iš dalies net smagu matyti gyvą kalbą užrašytą naudojant iki kaulų smegenų įsiėdusius pi, omega, sigma ir pan.

Apartamentų terasojeApartamentų terasoje
Apartamentų terasoje29-Apr-2014 19:07

Truputį paklaidžioję, susiradom Manine apartamentus. Su nakvyne pasisekė. Už 20 EUR per dieną gavom miegamąjį, valgomąjį su virtuvėle ir terasą. Teritorijoje yra baseinas ir visi labai paslaugūs. Hostelyje miegi susispaudus, keliais aukštais ir moki 15 EUR, o čia atskiras mielas butukas. Visas tavo. Tiesa autobusas iki apartamentų nevažiuoja, nors iki centro pėsčiomis nuėjome per 30min. Pagailėjom 10 EUR taksi (5 už iškvietimą, 5 už kelionę). Virtuvėlėje pritrūkau keptuvės ir mentelių, bet šiaip užskaitau.

Nusimetę daiktus, išmovėm į miestą. Šios dienos tikslai:

• Susirasti normalią maisto parduotuvę. Čia mes vėlgi nuo Maximų išpindėję: atėję į kišenės dydžio krautuvėlę, ten, žinoma, nieko nerandam
  • Aplankyti TIC ir gauti informacijos apie salą bei žemėlapių
  • Papietauti
  • Nuvykti į Termos išsimaudyti
  • Aplankyti Asklepion

TIC, kaip supratom, remontuojamas, tad nieko nepešėm. Teko naudotis iš Lietuvos atsivežtais žemėlapiais. Užtat susiviliojom kelione į jūrą po aplinkines salas už 30 EUR. Svarstėm dar galimybę nuvykti iki Turkijos. Kaina panaši, o rezultatas greičiausiai Palangos dydžio miestukas su ramiai praeiti neleidžiančiais turkais. Gal ne. Prie to pačio nusipirkom bilietus į Rodą. Beje perkant vietoje pigiau nei internetu, nes nėra 10 EUR aptarnavimo mokesčio. Jokios logikos:) Keltas iš Koso į Rodą kainavo po 23 EUR. Tada aptraukėm iki Termų.

Pakeliui į ThermaPakeliui į Therma
Pakeliui į Therma28-Apr-2014 14:25

Su vežimėliu be amortizatorių ten geriau neiti. Savojo lenkiško – kinietiško vos nesulaužėm. Galvojau dar metras ir jis visas dalimis išsiardys 🙂 Beje iki pat veža ir autobusas, tad nuvykti ir be mašinos nėra jokių problemų. Pajūryje buvo didelis vėjas, tad mes su Luku likome ant kranto kapstyti smėlį ir tyrinėti akmenis, o Darius nėrė į šilto vandens baseinėlį. Karštį jame galima pasireguliuoti pagal savo skonį. Sėdint prie pat versmės yra gan karšta, paėjus toliau po truputį vėsta.

Po maudynių patraukėm apžiūrėti Asklepiono gydyklos komplekso. Pakeliui ieškojom padoriai atrodančios kavinukės su ten sėdinčiais vietiniais, kad galėtume užkąsti. Taip Platani miestelyje atradom Sheriff restoraną. Aptarnavimas labai nuoširdus. Lukas dėl gražių akių gėrimo nemokamai gavo, o Darių užkvietė apžiūrėti virtuvę. Aprodė, papasakojo. Dėl higienos jie, matyt, nelabai suka galvą 🙂 Patarnautojas papasakojo, kad kažkada Platani buvo vien turkų. Šiuo metu jame draugiškai gyvena graikai su turkais. Dėl miestelio istorijos ir virtuvė restorane tai mišinys šių dviejų kultūrų. Restorano specializacija – pupų troškinys ir panašūs vegetariški patiekalai. Mes nebuvom nusiteikę intrigai, tad užsisakėm ant grilio keptų mėsų rinkinį skirtą dviems asmenims (18 EUR). Tiesa aš meniu pataisyčiau ir rašyčiau, kad porcija dviems asmenims, trim dienom:) būtent tiek mes tuos kepsnius valgysim:) Žodžiu restoraną užskaitau. Priešingoje sankryžos pusėje mums dar užrodė turkiškų desertų parduotuvėlę. Sakė verta įsigyti pomidorus meduje. Na mes žinom, kas yra turkiški desertai. Jie mums stipriai per saldūs, tad supasavom. Vietoj to kitoj gatvės pusėje apsipirkom vietinėje parduotuvėlėje, kurioje mano džiaugsmui radome vietinio spaudimo alyvuogių aliejaus. Būtent tokius dalykus aš labiausiai ir norėjau atrasti: “No name’iniai” aliejaus buteliukai, be jokių gudrių blizgančių etikečių. Puslitris aliejaus kainavo 2.2 EUR. Ir skonis sodresnis. Jau vakarėjant pasiekėme Asklepiono griuvėsius. Įėjimas 4 EUR. Sakoma čia savo karjerą pradėjo pats Hipokratas, o kai kurie statiniai siekia ir III a. pr. Kr. (bent jau tokius užmačiau). Kadangi ten daug laiptų, su vežimėliu ten geriau nesibrauti. Jei būčiau ten antrą kartą, būčiau Darių paleidusi vieną apžiūrėti griuvėsių, o pati su mažuoju patogiai sėdėčiau medžių paunksnėje ant suoliuko prieš įėjimą, nes mokėti 4 EUR už tai nebuvo itin verta. Galėjo bent jau žolę už tuos 4 EUR nusipjauti, kuri, nepameluosiu, man pažastis siekė. Aplėkėm gydyklas ir nusprendėm, kad šiai dienai pakaks.